.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و نگرانی ها از افزایش قیمت دارو
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نگرانی‌هایی را درباره افزایش چند برابری قیمت دارو بوجود آورده است.

به گزارش شمال نیوز، دکتر محمدرضا شیران معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تاثیر آن بر افزایش قیمت دارو، گفت:مطمئنا اگر پوشش‌ بیمه‌ای به همان اندازه انجام نشود مشکل برای افراد ایجاد خواهد شد.

او درباره اینکه قیمت دارو‌ها چقدر افزایش خواهد یافت، گفت:افزایش قیمت دارو بستگی به تعهد بیمه‌ها دارد و اگر آنها بتوانند پوشش دهند برای بیماران مشکلی ایجاد نخواهد شد.

 شیران درباره دارو‌های خارجی هم گفت: مشکل اساسی این است که بیشتر پوشش بیمه‌ای برای دارو‌های ساخت داخل است و عمده دارو‌های خارجی معمولا پوشش بیمه‌ای مناسبی ندارند.

او درباره نگرانی خانواده‌ها درباره نایاب شدن دارو‌ها و حذف ارز کمکی، گفت: افراد نگران نایاب شدن دارو‌ها نباشند ولی عرضه دارو به شکل منظم وجود نخواهد داشت و مقداری تنش ممکن است ایجاد شود که سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت سعی می‌کنند که این تنش‌ها را کم کنند.

 شیران گفت:سازمان غذا و دارو همیشه طرح‌های حمایتی را در نظر می‌گیرد ولی مبلغ این طرح نسبت به جمعیت تحت پوشش عددی قابل ملاحظه‌ای نیست.

او گفت:پزشکان بنا بر دلایل مختلف معمولا مجبور می‌شوند در بعضی از مواقع از فرآورده‌های خارجی استفاده کنند و از آنجایی که آن داروها پوشش بیمه‌ای مناسبی نداشته و افزایش قیمت شدیدی هم پیدا کرده اند واقع معضلی برای بیمار شده است.

 شیران گفت:این مشکلات جزو اختیارات دانشگاه‌ها و بیمه‌های استانی نیست و به معاونت درمان وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه که باید تصمیمات لازم را بگیرند مربوط است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره پشتیبانی دارو‌های داخلی هم گفت:پوشش بیمه‌ها عمدتا برای دارو‌های داخلی است که ایده آل نیست ولی قابل قبول است.

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 5.69 seconds.